Na co zwracać uwagę tankując gaz lpg?

Wczoraj pojechałem na wyminę filtrów  gazu mojej instalacji STAG w samochodzie. Instalacja gazowa LPG jest jeszcze na gwarancji z wymogiem przeglądów i wymiany filtrów co 10000 km. Staram się tego przestrzegać podobnie jak wymiany oleju co około 15000 km. Jako że gwarancja już się kończy porozmawiałem sobie z serwisantem jak to jest z tym serwisowaniem po gwarancji i  ogólnie na co zwracać uwagę tankując LPG na stacjach.

Moje obserwacje

Gaz z dystrybutora jest w stanie ciekłym. Dopiero w czasie jazdy instalacja zamienia go w lotny. Jeżeli LPG jest kiepskiej jakości, w trakcie tej przemiany wytrącają się parafina i substancje smoliste, które zapychają instalację gazową. Warto o tym pamiętać by nie spotkała nas przykra niespodzianka i np. czyszczenie wtrysków.

Filtry w mojej instalacji LPG Stag. Filtr fazy lotnej Czaja i fazy ciekłej Valtek. Wymiana filtrów co 10000-15000 km to bezproblemowa jazda, bez niepotrzebnych kosztów na naprawy..

Ja przez dwa lata gwarancji wymieniłem cztery razy filtr, a właściwie filtry bo są dwa – fazy lotnej Czaja i ciekłej Valtek. Za wymianę w serwisie STAG biorą 100zł, robota i te filtry. Najbrudniejszy filtr fazy ciekłej był na początku jak tankowałem prawie zawsze tam gdzie najtaniej. Później nauczyłem się rozpoznawać gdzie nie tankować gazu i filtry były czystsze.

Gdzie tankować LPG?

Serwisant powiedział, że to gdzie tankujemy wpływa na stan instalacji. Gaz wszędzie jest ponoć od tych samych dystrybutorów, raczej dobrej jakości.  Z jego obserwacji filtrów które wymienia i rozmów z klientami wynika, że gaz jest najbardziej zanieczyszczony na małych stacjach. Oferują one parę groszy tańszy gaz, ale rzadziej serwisują instalacje na stacjach przez co są brudniejsze.

Instrukcja tankowania gazu LPG na StatOil teraz CircleK.

Klient potrafi przyjechać po 7000 km z filtrem czarnym na węgiel. Mówił też , że ludzie przeważnie jeżdżą za długo bez przeglądu i wymiany filtrów, nawet po kilka lat. Jak auto przymula, przełącza na benzynę to może być pierwszy objaw zapchania instalacji. W tym serwisie wymiana reduktora, czy czyszczenie listwy wtryskowej to koszt od 200 do 600 zł.

Ja bym jeszcze dorzucił, że stare stacje, ze starymi instalacjami na pewno mają instalacje zabrudzone. Unikam ich. Nie tankuje na małych stacjach. Nie tankuje na stacjach gdzie po tankowaniu wyraźnie czuje że auto jest słabsze, albo wyskakuje check-engine.


Display/11/kampania ogólna-300-250

Polub ten post w mediach społecznościowych
Podziel się tym postem w mediach społecznościowych

Same dobre reklamy:

Ubezpieczenie od eksperta - OC AC NNW Assistance



Dodaj komentarz