Błąd p0171 16555 w VW Touran 1.6 BSE 2006

Posiadaczy instalacji gazowych w samochodach często trapi wyświetlająca się kontrolka Check Engine. W przypadku aut z grupy VW pojawia się błąd p0171 16555 Emission Workshop, czyli zbyt uboga mieszanka. Oczywiście może być też w drugą stronę, czyli na bogato. Tak czy siak potrzebne jest strojenie instalacji. O tym jak to się robi jest ten post.

Swojego czasu kupiłem rodzinne auto w małym budżecie. Założenie ma być tanio w eksploatacji. Po przejrzeniu sieci zawęziłem wybór do Scenica, Zafiry i Tourana. Kupiłem Tourana z 2006 roku bo akurat trafił się ładny egzemplarz. Silnik pancerny 1.6 BSE. Nie miał gazu. Założyłem instalację LPG firmy STAG w konfiguracji sterownik STAG GO-FAST, wtryskiwacze AC W 02, reduktor AC R 02 za 2500zł. Instalacja gazowa ponoć założona poprawnie, tak powiedział mechanik u którego serwisuje auto, ale jak się później okazało auto wystrojone było w automacie.

Gazownik po założeniu instalacji pojechał zatankować gaz, przejechał się może 2 kilometry i koniec. Do jazdy. Myślałem, że to tak ma być. Teraz już wiem, że auto należy zgrać z autem i nie jest to łatwe.

Efekt u mnie był taki, że po przejechaniu 1,5 tysiąca km pojawił się pierwszy raz check engine Emission Workshop. Pojechałem do gazownika, podniósł krzywą gazową współczynnikami korekcji i po tygodniu to samo. Szokująca diagnoza, trzeba wymienić sonda lambda. Koszt minimum 500zł.

Zapaliło mi się światełko ostrzegawcze, że chcą mnie nakręcić. Poczytałem w sieci. Liznąłem wiedzy. Kupiłem kabelek do strojenia i jazda, serwisuje się sam.

Podłączenie komputera VAG nic wielkiego nie wykazało oprócz błędu p0171 16555 zbyt uboga mieszanka oraz sporadyczny błąd 01314 004 – brak sygnału / brak komunikacji.

Krzywa gazu przed strojeniem.

Ściągnąłem program Stag Easy 0.5.5 GoFast i zabrałem się do strojenia. Nie trwało to 10 minut jak w autoryzowanym serwisie STAG. Trzeba ustalić mnożnik według benzyny, temperatury gazu, obrotów i udziału benzyny. Wyjechałem na miasto, pojeździłem po ekspresówce i ustawiłem jak trzeba. Kilka godzin jak nic.

Krzywa gazu po strojeniu.

Krzywa gazu wejściowo słaba, po strojeniu zmieniła się. Check Enginy zniknęły jak ręką odjął. Pełny sukces. Auto pali około 20% więcej na gazie niż na benzynie co jest w normie.


Display/11/kampania ogólna-300-250

Polub ten post w mediach społecznościowych
Podziel się tym postem w mediach społecznościowych

Dodaj komentarz