Śmierć akumulatora, czyli jak dobrać nowy akumulator samochodowy?

Prawie każdy kierowca pamięta ten moment w którym akumulator wyzionął ducha i auto nie odpaliło. Oczywiście są tacy szczęśliwcy, którzy tego nie doświadczyli. Nie cieszcie się, też to Was czeka, nie znacie tylko godziny.

Akumulator może paść od razu np. przy pierwszym przymrozku.Może będzie można go ładować. Może paść tak po trochu, każdego dnia rano będzie coraz gorzej kręcił. Nie łudźcie się. Ładowanie prędzej czy później nic nie da i zakup nowego aku będzie potrzebny.

Złowieszcza kontrolka, ładowanie, zwiastuje problemy.

Warto przed zimą podjechać na sprawdzenie akumulatora lub samemu zmierzyć miernikiem napięcie.

Na co zwrócić uwagę przy zakupie?

  1. Wiadomo, cena. Najlepiej wybierać markowe: Bosch, Varta, Exide, Moll, Banner, Centra. Posłużą ze dwa lata jak nic.
  2. Parametry. W sklepie dobiorą pod model auta.  Nowe auta wyposażone w wiele systemów potrzebują specjalnie do tego przystosowanych akumulatorów typu ECM oraz AGM. Zwykły akumulator kwasowo-ołowiowy w takich warunkach pracy (wysoki prąd ładowania podczas hamowania silnikiem i gwałtowne rozładowywanie) wytrzyma najwyżej kilka tygodni, więc jego wybór mimo znacznie niższej ceny po prostu nie ma sensu. Zgodnie z zaleceniami dobieramy prąd rozruchu w amperach i jego pojemność w amperogodzinach. Zdaniem ekspertów można dobrać do auta model o pojemności do około 10 procent większej niż zalecana wartość.
  3. Nie kupujcie w marketach. Te akumulatory są zleżałe. Najlepiej w sklepie, gdzie ruch towaru jest duży, a nie u „Pana Kazia”. Sprawdźcie datę produkcji, czyli datę zalania. Starych nie kupujcie.

Display/11/kampania ogólna-300-250

Polub ten post w mediach społecznościowych
Podziel się tym postem w mediach społecznościowych

Same dobre reklamy:

Ubezpieczenie od eksperta - OC AC NNW Assistance



Dodaj komentarz